Когато пътувахме за Австрия и Унгария, гледах старите хора и в един момент развих презрение и отчуждение към тях у себе си. Погнуса. Нищо против старите хора, а страх от остаряването.

Увисналата кожа в задната част на ръцете. Сбръчканото деколте. Лош дъх. Мирис на старо. Мама винаги гледа шията ми и казва, че съм много нежна, но това ми звучи нелепо. Каква да съм, всички са такива?

Започвам да разбирам. Сънувам на живо или lucid dreaming. Може би, когато съвсем полудея, все още ще съм способна да пиша за сънищата си. Аз съм своите сънища. Аз обожавам да сънувам. Първият път, когато ужасно ме нараниха, но аз, глупачката, не се научих, бях решила, че не мога повече да се изтезавам и да премислям и ще оставя всичко на сънищата си. Сънувах светъл мъж, застанал до розите и чешмата в двора на баба ми, като в райска градина. Той ми каза, че за да излекуваш една разбита любов, трябва да намериш друга.

И от днес ставам цинична. Страхувам се, че ще се разболея от рак. Учих се как да реагирам при инфаркт/инсулт заради мама. Един възрастен писател ми казва, че ще напиша роман. Не, няма. Харесвам го, но няма.

Пея си, искам да се изпъна, да изпъна тялото си по верикала. Краката, бедрата, талията, раменете. Походка. Все железа ли трябва да падат по мен, да ми е неудобно, да се уча да сменям гуми? Полага ми се да се изразя както най-много мога – чрез движенията си. Мамка му, на 16 и на 15 не бях такава. Бях приела съдбата си и бях приела онази скъпоценна чистота в сърцето си, която ме караше да вярвам, че съм специална. Бях дете и вярвах в чудеса. В какво вярвам сега?

 

Вашият коментар

