странна птица

Снощи по здрач, в почти затворения двор на 24 ДКЦ, чухме странни звуци, долитащи от дърветата. Ти предположи, че са птици. Аз се закачих и казах, че са плъхове. Малко след това странна птица прелетя в августовския сумрак, а аз вече знаех, сигурна бях, че е една от онези, от онези птици, които ме задъхват и ми носят болезнено усещане за вечност.

Зрението ми е все още запазено, макар понякога дългото взиране да замъглява образите. Вгледах се внимателно, за да открия това, което търся, за да видя по-добре очите му. Като костилки от плод, дълбоко потънали в сиво-кафяв диск. И я видях – движеше странно глава, не беше гълъб, не, не беше гълъб. Нещо като сова? Боже, забулена сова? Стиснах ръката ти, ти знаеш и разбираш какво се случва в мен, щом усетя намек, че наблизо има такова същество. Мраморни криле, по това ви познавам, прекрасни бухали, сови и улулици, полетът ви се отличава от всичко познато и ако не ви бях виждала никога във видео или на снимка, щях да се уплаша и да помисля, че сте пратеници на Хадес и очите ви умъртвяват.

Седяхме долепени на пейката, „това е мрачно и наркоманско място, тук биха обитавали, не другаде“, ти казах, и въпреки че наблизо се чуваха викове и смях, чувствах, че сме скрити от всичко в тази изоставена ниша. Улулиците ставаха все повече и повече, прелитаха от дърво на дърво, скриваха се в брезовите клонки или в гъстите ели. Ние си говорехме тихо, но развълнувано, и следяхме всяка с поглед, а тя загадъчно и безшумно изчезваше. Отпуснах се в тяхно присъствие, не знам колко усещат птиците, но знам, че ни имаха доверие. Бяха двадесет или повече, в някакъв момент спрях да ги броя и следя. Танцуваха техния си танц, преди небето съвсем да притъмнее и да приветстват нощта, разпределиха се на постове, за да наблюдават внимателно местата, които ще похитят.

Сякаш някой ми разкри късче от тайнството си.

Видяхме улулици, аз и ти.

Едно от най-вълнуващите неща, които напоследък са се случвали.

Вашият коментар

