Зачетох се в един стар текст от изоставения си блог, където съм написала, че не трябва да държиш нищо на инат – хора, предмети, желания. Дори не ми се занимава да се самоцитирам, няма смисъл.
Говорих с мама за нещо, за което не мога да говоря с други хора. Не че някой може да ми даде правилен съвет – да даваш съвети на другите, с които да се опиташ да ги извадиш от оплетените им мисли и ситуации, рядко е добра идея. Рядко съветите биват запомнени, почти всички правят това, което са решили предварително. Иначе просто искат да бъдат изслушани.
Аз бях наполовина изслушана от мама, но тя, за разлика от повечето ми близки, е склонна да спомене всички възможни неприятни разклонения на ситуацията. Изрече точно това, от което се страхувам, и някак по навик се впрегнах да го заличавам от съзнанието си, макар че е безпредметно. Търсех някаква рационализация, нещо, с което да оборя страха си, да го направя по-малко възможен. А това е същото задържане на инат, което ми тежи дори повече. В такива моменти трябва да се откъсна от всичките си трудни желания, да си представя най-лошото, което винаги е възможно, и така да се успокоя. Жалко е обаче, че когато си представям лошото, е някак в реда на нещата, а освен това подготвя психиката; докато надеждата за по-добро, та дори и за чудеса, е надежда напук – глупава, наивна и болезнена.

Понякога толкова искам да имам грешна интуиция. Или да усещам, че предстои нещо хубаво. Може би и това ще стане. Така болезнено искам.

А после видях това – “Doubt and mistrust are the mere panic of timid imagination, which the steadfast heart will conquer, and the large mind transcend.”

Вашият коментар

