заглавие

– „архивни кадри на София“ звучи болезнено;

– Сточна гара е един тъжен център на романтиката;

– Руски паметник е символ на моите изгубвания;

– този октомври е златен и силно искам да пиша за него, но ме е страх;

– мисля си за Тери Гилиъм, LSD, Жак Превер, Христо Фотев, Дамян Дамянов, красивата „Раковска“ и Шостакович;

– мисля за едно място на „Бенковски“, за София, за София, Господи, за София;

– за цигарата като символ; за тънката цигара в ръката на клекнала и пиеща кафе в пластмасова чашка продавачка пред квартален магазин за алкохол; за дебелата цигара в ръката на красиво облечен самотен мъж, пиещ уиски някъде сам;

– мисля за цветята и есенните хрущящи листа, за дъжда покрай Невски, оранжево-червените улични лапми, които не подозират колко поезия създават, за една красива черна котка и седенето на стъпала и бордюри;

– за онази сякаш пропаст, която се вижда от един прозорец на Централното крило на Ректората;

– за Докторската през нощта;

– за всички улици, чиито имена знам, и за тези, които ми предстои да срещна;

– за една спирка на 102, една спирка на 102;

– мисля дори за Овча купел;

– бившето общежитие до Земляне;

– малко Захарна фабрика;

– малко „Пиротска“, малко Дом на киното и „Одеон“;

– и „Кракра“ през есента;

една колежка ми каза „ти си като гугъл мапс“ и някак по руски ми се засмя, когато й казах на коя улица се намира блокът й в онзи северозападен квартал.
така се случи, че обикнах и София, и картите. сигурно защото слушам Клас.

5 comments on “заглавие

  1. Ясмина каза:

    сетих се за кино Влайкова като за старо гадже, след тези твои думи:)

  2. Nikolay каза:

    … и стълбичките на ул. „малко търново“ свързващи пл. „батенберг“ с бул. „дондуков“

  3. Plectruda каза:

    Ясмина, ти винаги ми напомняш за едно черно-бяло и същевременно цветно минало, в което съм искала да бъда на 15. А това е наистина хубаво:)

    Николай, коментарът ти идва ужасно навреме. Четох много за тази улица, без да знам името й, и накрая реших, че няма да я търся, а когато му дойде времето, някак ще разбера. И ти ми писа.

  4. Nikolay каза:

    явно писано е било във всеки един смисъл… a и тия стълби са идеалното място да видиш човек с чадър надвечер. особено, ако чадърът е червен или черен.

    пп: а на този му отива първият сняг: http://goo.gl/VoP7N1

  5. Plectruda каза:

    Отива му и ме кара да тъгувам по София:)
    Аз се радвам на снега от едно доста по-пусто място.

Вашият коментар

