Имам някакъв лимит, сякаш има съдник тук, нещо ме спира и не мога да пиша свободно. А целта беше да изливам горчивина и други телесни сокове.

Хората са влюбени, а аз потръпвам при минаването на всяка кола. Червата ми се обръщат, а наум проклинам. Съчинявам си истории, които ме карат да мразя или да ми се плаче. Не плача. Оловно тежка съм. Опънала съм въже в себе си. Мълча с очи. Не знам как става, усещам в себе си някаква зловеща и възпалена твърдост. Някъде под нея сигурно има яма, пълни със змии. Хората са меки и разнежени, а аз стоя наежена, оглеждам се, очаквам и в същото време не очаквам. Сигурно никой не знае, защото напоследък чувам какви ли не далечни предположения за себе си, но имам един поглед, който е отровен. Сякаш някой е отровил мен, не аз него, и го гледам с цялото презрение и болка на света. Поради това погледът може би е отровен в двата смисъла. Изглеждам ледена, отровна и отровена, гледам се, а в очите ми плуват горчивина, печал, желание за мъст и за вечна тишина. Възпален е, болен, гробовно тих, чак тежък. Наблюдавам се такава през нощта, седнала на паркета, загледана в огледалото на гардероба, окъпана в течен тютюн. Гледам се и знам как ще звуча, ако проговоря, но всяко подобно усилие е излишно.

(…)

и това е. хората са влюбени и меки. аз гледам по този начин, сдържам се усмихнато през деня и много внимавам да не убия някого, когато започна да изпускам чувствата си, да притварям клепачи и да обуздавам треперещи глас и ръце

красотата на признанието се крие в това, че докато кръвта ми блъска след полунощ, докато прехапвам устни и се боря с равна смес от горчиви мисли и емоции, ти навярно сънуваш извънземни, които се стрелят с картечници, потиш се и хъркаш.

2 comments on “

  1. Ясма каза:

    и аз едва се владея вече..

  2. dete каза:

    хора бе, не се владейте!

Вашият коментар

