regrets collect like old friends

Харесвам думата „хладнокръвие“. На фона на целия този абсурд, в който съвсем съзнателно и едновременно с това като под хипноза съм се оплела, тази дума ми се струва единственото, което имам. Умея да наблюдавам как всичко се руши и въпреки това успявам да се запазя цяла, макар и силно разклатена. Мислех, че това е добро качество, но сякаш греша. Сякаш съм прекалено уморена, за да не спирам, сякаш ми писна, не омръзна, а просто писна сама да си навличам хаос дори когато съвсем лесно може да се избегне. Явно си прося емоционално сриване и нервна криза. Не мога да си го обясня по друг начин.

Намирам опора в откъслечни елементи от ежедневието си, във фрагменти от хора и неясната за мен тяхна вяра, че мога. Не знам какво мога. Дори да пропадна, не мога. Щеше да е толкова леко, толкова за миг свободно да си позволя да пропадна, да се озова на дъното на най-дълбоката, мрачна и влажна бездна и просто да издишам с облекчение. В унисон с цялото противоречие, което вирее у мен, не си давам право на такава капитулация. По-скоро ще издера очите си, ще изгриза ноктите си, ще опъна нервите си и ще измъча тялото си, ей така, безсмислено, но няма да припадна.

Всичко ми се вижда като безпорядък. Имам нужда от мъничко ред. Ред, който не представлява подрязване на блистерите до там, докъдето са използвани, не представлява лека форма на OCD, а секунда душевен покой. Някога бях писала, че моето безпокойство е моето гориво, но колко да е така – най-много да ме отведе до лудост. Всъщност вече съм поела натам.

Братовчедка ми ми звънна и ми пожела да съм хладнокръвна. Стори ми се добро пожелание. Вчера исках да й се обадя от един мрачен паркинг и да й говоря, говоря, да излея всичките си демони, съмнения и страхове, но се отказах. Сега тя ми пожела да съм хладнокръвна и подозирам, че ще ми се наложи.

Изцедих цялата сила от себе си. Остана ми само това плашещо, мървешко спокойствие и милионите задушаващи мисли, малко преди да започне да се развиделява.

Вашият коментар

