Карам по Симеоновско, изведнъж всички коли забавят ход, дават леви мигачи и смутено се преустройват в лява лента. Подминавам много разбити и пръснати парченца стъкло, полицейски патрул и една кола, от която не е останало почти нищо. Очите ми се пълнят и едва изричам „Дано няма жертви“. Наистина се надявам да няма жертви, но и се питам какво е това нещо в мен, къде се е загнездило, толкова ли е дълбоко, че не го разбирам. Защо, защо, по дяволите, очите ми се пълнят със сълзи, докато минавам покрай останки от коли и суматохата около катастрофа, а не мога да се разплача, когато всичко привидно е наред, но в действителност е пусто и разбито, сбъркано и криво?

Днес видях почти всички, които бих могла да видя по централните софийски места и улици, пих енергийна напитка, за да не се разпадна от нелогична умора, седях на стъпала и оставих слънцето да ме пече като гущер, ядох пикантни пилешки крилца от KFC, после обикалях, изпочупих ноктите си, нараних ръцете и краката си, срещнах още хора, видях профила на момиче, което съвсем повърхностно ми се искаше да заклеймя като „курва“, оглеждах лицата, движенията, израженията, после пак карах и всичко, всичко беше мъгла.

Просто наблюдавах, докато нескопосано навивах талиатели на вилицата си. Дори не можех да ги ям, защото се срамувах как би изглеждало да висят грозно от устата ми.

Всичко е толкова прясно. Толкова прясно, че дори не го усещам като окончателна раздяла.

Светът е толкова заразен. Движенията, дрехите, пътищата, светофарите. Чувствам се наблюдавана, усещам нечий свят плашещо свързан с моя.

Не мога да плача. Катастрофата ме разстройва, другото ме белязва за много по-дълго. А дори не е раздяла.

Вашият коментар

